20 Ekim 2016 Perşembe

Doktor Ramiz'le İçtimai Sıhhat - Beden Terbiyesi

 

Doktor Ramiz'le İçtimai Sıhhat


"Beden Terbiyesi"

Beden eğitimi
Beden terbiyesi yani Beden eğitimi


Efendim "içtimai sıhhat"in altın kuralı: "beden terbiyesidir" yani beden eğitimi... İdmansız beden, yani eğitimsiz beden; kendinden ne yaptığından, ne işe yarayacağından habersiz bedendir. Ondan her şey beklenir... Evet hamdır çünkü, bir şekle, disipline girmemiştir. terbiye görmemiştir, terbiyesizdir yahu! Düpedüz terbiyesiz, edepsiz bişeydir. her şey beklenir ondan!

Bu yüzden biz ne yapacağız? Bedenlerimizi tanıyacağız, onları adab-ı muaşeret kaideleri çerçevesinde disipline sokacağız. evet, bunu yapacağız...


maymun mu goril mi
İnsan düşünen bir hayvan mıdır?

Öyleyse: insan nedir? İnsan düşünen bir hayvan mıdır? Aristoteles'in dediği gibi. Peki insan nasıl bir hayvandır? Ya da hayvan nasıl insandır? İnsandan hayvan, hayvandan insan olur mu? Olsa kime zararı olur?







 

Açıklıyorum:

 

sigara içen adam
Önce bi cıgaramızdan nefes çekelim.

İnsan bedeni ile hayvan bedenini ayıran en temel özellik insanın yaptığı işin muhteviyatına göre bedenine çeşitli kıyafetler giydirmesidir. kravat, gömlek, eğer bahsettiğimiz insan hatun kişiyse; etek, tayyör vs. gibi. evet. hayvanda böyle şeyler göremezsiniz, evet efendim göremezsiniz! Hayvan hayvandır. cinsine göre ya bi postu vardır ya kabuğu, ya da pulu falan. hayvan bununla ne yapar? hayvanlık efendim. ne yapacak başka.

Pekii insan nasıl bir hayvandır? açıklayalım; insan hayvan değildir. kim demiş hayvandır diye? çağırın o hayvan herifi bana...

Neyse sinirlendim bak tansiyonum fırladı yine.

Konumuza dönelim. bedenimizi öğrendik. Şimdi gelelim ilk egzersizimize. tarif ediyorum iyi belleyin yarın işe giderken ve işten dönerken iki set halinde yapılacak. evet.

taksi çağıran ayı
Tabi öyle ayı gibi de
kaldırmayın kolunuzu

Efendim ilk olarak sağ kol yukarı doğru dümdüz kaldırılır. "Hocam bişi sorcaamm!" der gibi, anladınız. Sonra el(dikkat burası önemli!) "beş kardeş" pozisyonunda sallanır, yolda görülen ve iş yeri güzergahında seyrini sürdüren "en uygun fiyatlı" vasıtanın peşinden kolun pozisyonu bozulmadan ve mütemadiyen elimizi sallayarak koşulur. Burda önemli olan bir diğer husus ise sağ adımımızızla başlayıp adımımızı kaldırdığımız anda derin bir nefes alıp ayağımızı yere indirirken "şöför beeeyyy, az bekle!" veya duruma göre diğer muhtelif şekillerde haykırarak aldığımız nefesi vermektir.






işe otobüsle giden adamın dramı
İşe otobüsle giden adamın dramı

İşte bu kadar!
Sıhhatli günler diliyorum efenim!

Doktor Ramiz



Hiç yorum yok:

En Çok Bakılanlar